Program ICT a sdílené služby
Shrnutí programu
Program je zaměřen na tvorbu nových ICT řešení, zřizování a provoz center sdílených služeb a budování a modernizaci datových center.
Na co lze žádat
- Tvorba nových IS/ICT řešení, tzn. tvorba moderních digitálních služeb, aplikací a firmware např. v oblasti komunikace, zábavy, obchodování, vzdělávání, zdravotnictví, přístupu k zaměstnání nebo i v oblasti kulturních a kreativních průmyslů včetně související implementace.
- Zřizování a provoz center sdílených služeb.
- Budování a modernizace datových center.
Na co nelze žádat
- Centra pro implementaci ICT.
- Centra zákaznické podpory.
- Telehousing.
- Služby web-hostingu.
- Telekomunikační služby.
- Služby center oprav high-tech výrobků a technologií.
- Služby call center, agentur práce, zprostředkovatelských agentur, školících středisek, služby podniků poskytujících outsourcing v případech, kdy je outsourcing prováděn v provozovně zákazníka.
- Aktivity směřující do oblasti komerčních turistických zařízení (hotely, volnočasové aktivity, lázně, restaurace atp.).
Indikátory
Z úrovně projektů budou příjemcem podpory povinně vykazovány a naplňovány všechny následující indikátory:
a) Povinné k výběru (aktivita ICT řešení a Datová centra):
- Přidaná hodnota MSP.
- Zvýšení zaměstnanosti v podporovaných podnicích.
- Počet nově vytvořených pracovních míst – ženy.
b) Povinné k výběru (aktivita Centra sdílených služeb):
- Přidaná hodnota MSP.
- Nová a zmodernizovaná IT centra.
- Počet nově vytvořených pracovních míst – ženy.
c) Povinné k naplnění (aktivita ICT řešení):
- Počet pořízených informačních systémů.
d) Povinné k naplnění (aktivita Datová centra):
- Nová a zmodernizovaná IT centra.
e) Povinné k naplnění (aktivita Centra sdílených služeb):
- Zvýšení zaměstnanosti v podporovaných podnicích.
Kdo může žádat
- Malé, střední a velké podniky
Výše dotace a oprávněné výdaje
Způsobilé výdaje:
Za způsobilé výdaje pro podporované aktivity Tvorba nových ICT řešení a Zřizování a provoz center sdílených služeb jsou:
- Osobní náklady, nájemné, služby expertů.
- Hardware , software a ostatní výdaje související s projektem v režimu de minimis.
Za způsobilé výdaje pro podporovanou aktivitu Budování a modernizace datových center:
- Pořízení pozemků, budov, staveb, rekonstrukce staveb, hardware, software, ostatní stroje a zařízení a služby expertů.
Způsobilými výdaji nejsou:
- DPH, pokud je příjemce podpory plátcem DPH.
- Výdaje vzniklé nebo uhrazené před datem přijatelnosti projektu.
- Splátky půjček a úvěrů.
- Sankce a penále.
- Výdaje na záruky, pojištění, úroky, bankovní poplatky, kursové ztráty, celní a správní poplatky.
- Leasing.
Finanční kritéria:
- Plánovaná alokace výzvy – 1 500 000 000 Kč.
- Forma podpory - dotace.
- Minimální výše dotace - 1 mil. Kč.
- Maximální výše dotace - 200 mil. Kč.
- Intenzita podpory - malý podnik 45 %, střední podnik 35 %, velký podnik – 25 %.
- Velkým podnikům může být přiznáno max. 20 % alokace každé jednotlivé výzvy.
Specifika a omezení
Cílové území:
- Území České republiky, mimo území hl. m. Prahy.
- Rozhodující pro posouzení místní přijatelnosti není sídlo žadatele, ale skutečné místo realizace projektu = skutečné místo dopadu realizovaného projektu z hlediska jeho přínosů do příslušného regionu.
- Prioritně hospodářsky problémové regiony a území s vysokou mírou nezaměstnanosti.
- Projekt bude posuzován také z hlediska své případné vazby na integrovanou strategii v rámci tzv. integrované územní investice („ITI“) realizované v ČR v letech 2014–2020 v následujících metropolitních oblastech: Praha, Brno, Ostrava, Plzeň, aglomerace Ústecko – Chomutovská, Olomoucká a Hradecko – Pardubická. Žadatel v žádosti uvede, zda předkládaný projekt vychází z některé z uvedených schválených integrovaných strategií (pro účely dalšího sledování ze strany Řídícího orgánu OP PIK). V případě podporovaných aktivit
Tvorba nových IS/ICT řešení a Zřizování a provoz center sdílených služeb je příjemce dotace povinen vytvořit následující minimální počet nových pracovních míst:
Tvorba nových ICT řešení:
- Malý podnik – 2 pracovní místa
- Střední podnik – 3 pracovní místa
- Velký podnik – 4 pracovní místa
Zřizování a provoz center sdílených služeb:
- Malý podnik – 10 pracovních míst
- Střední podnik – 20 pracovních míst
- Velký podnik – 40 pracovních míst