Program Marketing
Shrnutí programu
Program je zaměřen na služby pro malé a střední podniky zaměřené na mezinárodní konkurenceschopnost usnadňující vstup na zahraniční trhy.
Na co lze žádat
- Usnadnění vstupu MSP na zahraniční trhy prostřednictvím jejich jejich individuálních účastí na zahraničních výstavách a veletrzích.
- Služby pro MSP zaměřené na mezinárodní konkurenceschopnost usnadňující vstup na zahraniční trhy (doprava exponátů, marketingové propagační materiály).
Na co nelze žádat
- Prostá obnova majetku.
- Aktivity spojené s podporou vývozu do členských států Evropské unie a třetích zemí a to podporou přímo vázanou na množství vývozu nebo spojenou se založením a fungováním distribuční sítě nebo jinými běžnými výdaji souvisejícími s vývozními aktivitami.
- Aktivity spojené s podporou přednostního užití domácího zboží před zbožím dováženým.
- Výrobní aktivity.
Indikátory
Z úrovně projektů budou příjemcem podpory povinně vykazovány a naplňovány všechny následující indikátory:
a) Povinné k výběru:
- Výkony
- Vývoz podpořených podniků
b) Povinné k naplnění:
- Počet účastí na výstavách a veletrzích v zahraničí
Kdo může žádat
Výše dotace a oprávněné výdaje
Minimální příspěvek na projekt je stanoven na 200 tis. Kč, maximální příspěvek je 5 mil. Kč.
Způsobilé výdaje:
Za způsobilé výdaje jsou považovány tyto náklady:
Účast podnikatelů na veletrzích a výstavách v zahraničí – max. 15 účastí v rámci projektu (max. 5 účastí/1 rok) – pronájem, zřízení a provoz stánku.
- Doprava vystavovaných exponátů, stánku a jeho vybavení na veletrh a výstavu v zahraničí a zpět, vč. balného a manipulace, v rámci podpořeného projektu této Výzvy, zajišťovaná externím dodavatelem.
- Marketingové propagační materiály – tvorba propagačních materiálů v cizích jazycích (výdaje jsou způsobilé v případě, že byla realizována účast na veletrzích a výstavách v zahraničí v podpořeném projektu této Výzvy).
Způsobilými výdaji nejsou:
- DPH, pokud je příjemce podpory plátcem DPH.
- Výdaje vzniklé nebo uhrazené před datem přijatelnosti projektu.
- Splátky půjček a úvěrů.
- Sankce a penále.
- Výdaje na záruky, pojištění, úroky, bankovní poplatky, kursové ztráty, celní a správní poplatky.
- Leasing.
- Organizace vlastních výstav, veletrhů a prezentací.
- Propagační materiály pouze v českém jazyce.
- Služby a produkty agentury CzechTrade.
- Návodky, technické popisy, ceníky, vizitky, firemní obálky a jiné tiskoviny, poštovné, ubytování, cestovné, stravné, osobní výdaje apod.
- Výdaje na povinnou publicitu projektu.
Finanční kritéria:
- Rozpočet výzvy – 300 mil. Kč.
- Forma podpory – dotace.
- Míra podpory – max. 50 % celkových způsobilých výdajů.
- Výše dotace – min. 200 tis. Kč, max. 5 mil. Kč.
- Podpora dopravy výstavních exponátů, vč. balného a manipulace je poskytována ve výši maximálně 50 % způsobilých výdajů v režimu de minimis, max. 150 tis. Kč na jeden konkrétní veletrh nebo výstavu v zahraničí.
- Podpora tvorby marketingových propagačních materiálů pro účely veletrhů a výstav je poskytována ve výši maximálně 50 % způsobilých výdajů v režimu de minimis., max. 50 tis. Kč při účasti na jednom konkrétním veletrhu nebo výstavě v zahraničí. Poskytnutí podpor na tvorbu marketingových propagačních materiálů je vždy podmíněno poskytnutím podpory na účast MSP na veletrzích a výstavách v zahraničí, resp. jejich účastí na veletrzích a výstavách v zahraničí.
Specifika a omezení
Cílové území:
Celá ČR mimo hlavního města Prahy.
- Rozhodující pro posouzení místní přijatelnosti není sídlo žadatele, ale skutečné místo realizace projektu = skutečné místo dopadu realizovaného projektu z hlediska jeho přínosů do příslušného regionu.
- Prioritně hospodářsky problémové regiony a území s vysokou mírou nezaměstnanosti.